Loňský rok byl úspěšný pro Instagramový marketing.
Podle výroční zprávy společnosti Social Media Examiner přibližně 69% obchodníků zvýšilo své investice a 74% se chtělo dozvědět více o tom, jak využít sociální sítě.
Co zvýšilo tento zájem? Velmi rychlý nárust uživatelů a značná popularita u mladších spotřebitelů. Instagram má nyní více jak 800 milionů aktivních uživatelů.
Nicméně, zatímco většina obchodníků chápe sílu platformy, vytvoření úspěšného marketingu je pro ně stále výzvou. Mnoho obchodníků si stále nejsou jisti, jaký druh příspěvků mají zveřejňovat, kdy je vhodný čas je zveřejnit a jak nejlépe oslovit publikum.
Zde je sedm kroků, které by každá firma měla udělat, aby co nejlépe využila marketing na Instagramu:
1. Investujte čas do optimalizace svého firemního profilu
Předtím než začnete na Instagram přidávat příspěvky, zkontrolujte, zda máte nastavený firemní účet. Firemní profil je rozdílný v tom, že poskytuje firmám sadu nástrojů – možnosti inzerce, analýzu uživatelů, kontaktní pole (volat, poslat email, nákup), které běžným uživatelům nejsou k dispozici.
Jakmile máte obchodní profil, investujte čas do optimalizace. Vzhledem k tomu, že Instagram je hlavně vizuální, je těžké ho srovnat s ostatními sociálními sítěmi. Na druhou stranu je skvělou příležitostí, jak vyprávět příběh své firmy v běžném životě. Připojte fotografii a přidejte odkaz na externí webovou stránku.
2. Zamiřte se na vysokou kvalitu a krásné vizuály.
Co chtějí mladí uživatelé vidět na firemním Instagramu?
Mateřská společnost Facebook oslovila s průzkumem 11 000 lidí ve věku 13-24 let z celého světa.
Průzkum odhalil hlavní prioritu: lidé na Instagramu chtějí vysoce kvalitní a krásné příspěvky.
Nezapomeňte, že vaše fotografie a videa nemusejí být po pořízení perfektní. Instagram disponuje řadou výkonných nástrojů – včetně filtrů a koláží, které pomáhají vylepšit Váš obsah.
3. Sdílejte kombinaci fotografií, videa a Stories
Měla by Vaše firma sdílet fotografie nebo videa na Instagramu?
Odpověď je: obojí. Analýza společnosti NewsWhip zjistila, že průměrná aktivita u fotografických příspěvků se zvýšila o 46% a průměrná aktivita u videí se zvýšila o 53%. Vědci také zjistili, že fotografie mají tendenci získat více lajků a videa mají tendenci získat více komentářů.
Jinými slovy, uživatelé jsou fanoušci obou typů příspěvků a jejich aktivita u příspěvků je rozdílná. Chcete-li efektivně oslovit publikum, použijte obojí.
A nezapomeňte na Stories. Typ mizejících příspěvků, který Instagram okopíroval ze Snapchatu má velký úspěch: více než 300 milionů denně aktivních uživatelů.
4. Experimentujte s časy zveřejňování příspěvků.
Kdy je nejlepší den a čas zveřejnit příspěvěk na Instagramu?
Výzkum je často protichůdný a / nebo matoucí. Například tato zpráva od společnosti Sprout Social uvádí: „Nejlepší čas na zveřejnění na Instagramu je ve středu o 15:00, ve čtvrtek o 5:00, 11:00 a od 3:00 do 16:00 a v pátek v 5:00.“
Každá firma má jedinečné publikum s jedinečným chováním a pouze díky pokusům a omylům zjistíte nejlepší čas pro zveřejňování příspěvků.
5. Jak rozšířit dosah sítí
Není možné mluvit o marketingu na Instagramu, aniž bychom zapomněli na známé osobnosti. Počet sponzorovaných příspěvků se od roku 2016 více než zdvojnásobil a očekává se, že sponzorované příspěvky v příštím roce dosáhnou 2,3 miliardy dolarů.
Sponzoring příspěvků od známých osobností je výzvou. Když je marketing proveden dobře, jedná se o velice efektivní způsob komunikace. Firmy by měly mít na paměti, že to je jedna z možností, která se dokáže promítnout do sociálních sítí jiných uživatelů. Například kreativní hashtag kampaně mají podobné účinky o rozšíření dosahu.
6. Integrujte e-shop přímo do příspěvků
Chcete propojit své příspěvky s e-shopem a specifickými produkty?
Můžete. Jednou z relativně nových vlastností jsou nákupy na Instagramu. Jakmile tuto možnost zapnete, můžete vytvořit prodejní příspěvky, které umožňují přidání 5 produktů s podrobnostmi a cenami. To znamená, že vzdálenost mezi spotřebiteli, kteří sledují vaše příspěvky a nakupují produkty, je nyní mnohem menší, než tomu bylo v minulosti.
7. Využijte sofistikovanou reklamní platformu společnosti Instagram
Nakonec nezapomeňte, že příspěvky jsou jen součástí toho, co dělá z Instagramu silný marketingový nástroj.
Platforma má širokou škálu různých formátů reklam – včetně fotografických reklam, videoreklam, a reklam na Stories, které umožňují tvůrcům obsahu efektivně zapojit publikum.
Všechny tyto funkce patří do nástroje Ads Manager společnosti Facebook, který dává inzerentům přesné možnosti cílení, užitečné informace o výkonu a možnosti správy kampaní.
Kombinací optimalizovaných příspěvků s Instagram e-shopem a placenými funkcemi získáte přístup k silnému marketingovému kanálu, který Vám umožní velmi efektivně rozšířit publikum.