Jste připraveni vyhrnout rukávy a prodávat? Otázkou nyní je, kdy je nelepší čas sdílet příspěvky na sociálních sítích. Na rozdíl od tradičního marketingu, jako je distribuce letáků, správný čas propagace na sociálních sítích se bude lišit v závislosti na místě.

Zpráva z průzkumu uvádí, že výdaje za reklamu na sociálních sítích vzrostly o 200 %. To je obrovský nárůst od roku 2009, kdy marketingové rozpočty byly pouze 3,5% na sociální sítě.

Firmy vidí jasné výsledky, proto jsou ochotné platit za reklamu na sociálních médiích. To znamená větší konkurenci, proto má smysl zveřejňovat příspěvky tehdy, jsou – li uživatelé nejaktivnější.

Uživatelé reagují odlišně v závislosti na různých platformách, které používají. Některé weby, jako je Pinterest, uživatelé používají hlavně o víkendech. Uživatelé LinkedIn jsou více aktivní před nebo v pracovní době. To může být problém, pokud zveřejňujete příspěvky současně.

Níže naleznete optimální časy na zveřejnění příspěvků na sociálních sítích:

Facebook

Společnosti specializující se na sociální média provedly studie, aby zjistili, které časy jsou nejlepší pro zveřejnění příspěvků na Facebooku. Studie pocházejí z Hubspotu, TrackManu, CoSchedule a Bufferu. Zatímco se konkrétní čas liší, zdá se, že všechny čtyři weby se shodli v tom, že příspěvky na Facebooku by měly být zveřejňovány ve čtvrtek, pátek a sobotu od 13:00 do 17:00.

Buzzsumo a Mari Smith, jeden z předních odborníků na Facebook, spolupracovali na studii interakcí uživatelů Facebooku. V této studii uvádějí, že nejlepší čas pro zveřejnění příspěvku je mimo špičku. Tento výsledek se liší od ostatních studií. Důvodem je to, že uživatelé budou s větší pravděpodobností reagovat na Vaše příspěvky, když kolem není konkurence.

Doporučuji používat Facebook Audience Insights, nástroj, který je dle Facebooku „navržen tak, aby pomohl obchodníkům dozvědět se více o jejich cílovém publiku, včetně souhrnných informací o geografii, demografii, nákupním chování a dalších.“

Nástroj vám umožňuje zjistit, kdy je vaše publikum nejaktivnější. Tímto způsobem můžete určit správný čas pro zveřejnění obsahu.

Twitter

V samostatném blogovém příspěvku z bufferu provedli studii založenou na 4,8 milionu tweets, aby zjistili, které časy jsou nejlepší pro sdílení na Twitteru. Výsledky ukazují, že tweety dostanou nejvíce kliknutí v časných ranních hodinách. Pokud je vaším cílem získat nejvíce lajků, zveřejňujte retweety pozdě v noci.

Podle výzkumu společnosti SproutSocial jsou nejlepší časy ve čtvrtek kolem poledne, což je úplný opak Bufferových výsledků.

Zatímco výsledky jsou pro obě zmíněné studie odlišné, můžete je použít jako výchozí bod a zjistit, v jakých časech uživatelé nejvíce reagují na vaše tweety a odpovídajícím způsobem si časy upravit.

Instagram

Instagram není typická platforma. Jelikož se obsah zaměřuje na obrázky, je mnohem snazší příspěvky sledovat i když je pozdě v noci. To je důvod, proč podle studie provedené společností Expertise, je nejvíce efektivní čas na příspěvek ve 2 hodiny ráno.

Může se Vám zdát, že 2 ráno vypadá jako podivný čas pro zveřejnění obsahu. Vzhledem k tomu, že v té době je zveřejněno nejméně obsahu, neztratí se Vaše reklama mezi ostatními příspěvky.

Vyhněte se zveřejnění příspěvků kdykoliv mezi 16:00 a 17:00, protože to je čas, kdy lidé publikují obsah nejvíce. Existuje velká šance, že vašeho příspěvku si během špičky nikdo nevšimne.

LinkedIn

Vrátíme-li se zpět k výzkumu prováděnému firmou Hubspot, výsledky pro LinkedIn říkají, že byste měli zveřejňovat příspěvky v úterý, ve středu a ve čtvrtek před a po práci, v časech mezi 7:00 a 8:00 nebo mezi 17:00 a 18:00.

Pinterest

Na Pinterestu je sobota nejlepší čas pro příspěvky. Výhoda Pinterestu je, že můžete zveřejnit spoustu příspěvků bez následků. Ve skutečnosti až 30 denně. Takže sdílejte obsah neustále.